Derfor skriver de sig ikke op til at høre mere fra dig

Derfor skriver de sig ikke op til at høre mere fra dig

Kender du det her?

Du har lavet en freebie. Til nye potentielle kunder, som du gerne vil have på listen.

Altså en …

  • Rapport
  • Guide
  • Video
  • E-bog
  • (Indsæt selv, hvad du giver væk gratis på din hjemmeside)

Som læseren kan downloade kvit og frit.

Det eneste du vil have til gengæld, er et navn og en e-mailadresse.

Men ingen skriver sig op på listen.

Eller måske ganske få.

Og nu undrer du dig over H-V-O-R-F-O-R, de ikke skriver sig op.

Har du prøvet det?

Uanset hvor mange, du får til at skrive sig op til dit nyhedsbrev, så tror jeg på, at vi godt kan blive enige om én ting.

Du vil gerne have flere kunder.

Som i mange, mange flere.

Og kan vi ikke blive enige om, at hvis der er ingen, som skriver sig op på listen.

Så er det lidt svært at markedsføre sig over for dem?

Derfor skriver de sig ikke op til at høre mere fra dig:

#1: Din potentielle kunde kan ikke se værdien af det, du tilbyder.

Hvis potentielle kunder skal give dig penge.

Så skal du til gengæld give dem noget af værdi.

Og hvordan skal du så gøre det?

Det fortæller du dem i dit value proposition.

Det pudsige eller rettere dybt tragiske er, at masser af start-ups bygger deres virksomhed, som de skal leve af resten af livet.

Uden at vide hvilken værdi, de tilfører deres kunder.

Jeg ved godt, jeg måske stikker min tykke tommelfinger ind i noget, der gør ondt.

Men fokus på facts.

Hvis du ikke kan kommunikere værdien af det, du sælger.

Hvordan skal kunderne så kunne se det?

Endsige forstå det?

 

#2: Du viser dem ikke hvem du er.

Hvis det her var dig, hvilken mail ville du så helst have:

Mail #1:

Hej,

Tak for dit køb.

Din varer er sendt af sted herfra.

Du burde modtage dem med posten 2-5 hverdage.

Mvh. X

 

 

Mail #2:

Kære Mogens,

Jeg har løbet lidt ekstra stærkt i dag.

Jeg ville være helt sikker på, at dine varer kom med fragtmanden.

Jeg ved, du glæder dig, til at stå med pakken i hånden.

Der går altså desværre 3-5 hverdage.

Jeg håber, du vil være tålmodig.

Jeg har sørget for, dine varer er pakket godt ind.

Så de når frem til dig uskadt.

Håber du bliver glad for dine nye ting.

Hvis der er noget vi kan gøre for dig.

Så tøv ikke med at kontakte os på tlf. nr. xxxxxxxx

Ha´en dejlig dag.

Med venlig hilsen

X

 

Kan du se og mærke forskellen?

Din personlige tone er nøglen til, at dine potentielle kunder læser videre.

De skal kunne mærke dig og …

  • Dit sprog
  • Din tone
  • Din personlighed

Din personlige tone er den, der skaber en relation med din potentielle kunde.

Og får din potentielle kunde til, at skrive sig på listen.

Hvorfor?

Fordi de vil have D-I-G.

Og det som du står for.

 

#3: Vær knivskarp Mon ikke du har prøvet det her:

  • Du lander på en hjemmeside.
  • Læser teksten.
  • Ser billederne.
  • Klikker på linksene.

Og du aner stadig ikke, hvad de laver.

Hvilket produkt de sælger.

Eller hvilken serviceydelse de sælger.

De taler simpelthen et sprog, du ikke forstår.

Lad mig give dig et eksempel:

”Vi sælger udvikling”

Jeg er sikker på, du lige nu tænker: “Hvad dækker det over?”

Og du har fuldstændig ret.

”Vi sælger udvikling” er lige så luftig som en kyskage.

Mit gæt er, at man skal et godt stykke ned i teksten, inden nogen forstår ”hvad” eller ”hvem” der skal udvikles.

Og hvem køber noget, man ikke ved hvad er?

Ingen!

Upræcise, ukonkrete, indforståede og mangelfulde beskrivelser af det, din virksomhed tilbyder, vil holde mange potentielle kunder på kilometers afstand.

Og hvorfor kommer vi til at tale et sprog, som ingen kender?

Vi sidder på daglig basis begravet i vores egen virkelighed, behov og mål.

Og kommer ofte til at glemme, at der rent faktisk sidder en i den anden ende.

Som ikke kender vores produkt eller serviceydelse lige så godt, som vi selv gør.

Og hvis du nu tænker: ”De kan da regne ud hvad vi laver” så kig lige på din konverteringsrate.

Den skal nok fortælle dig, om du har ret eller ej.

 

Derfor:

  • Forvent ikke, at din potentielle kunde forstår, hvad du vil sælger/vil give væk dem, hvis du ikke kommunikere den værdi, de får ud af det.
  • Vis hvem du er. Skriv som du taler. Så de kan mærke dig.
  • Lav præcise og konkrete beskrivelser af dig, din virksomhed og dit produkt. Så de nærmest øjeblikkeligt ved hvem du er, hvem du hjælper og hvad du sælger. Ellers er de væk igen.

 

Hvad er de (n) værste fejl, som du ser flest Start-Ups begå på deres hjemmeside?

Skriv det i kommentarfeltet.

Jeg vil elske at høre fra dig.

Skriv en kommentar